Article Splash

 

אייל מרקוס, מנכ"ל 'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם'

עולם ה-Healthcare הוא אחד המרגשים היום בהתקדמות הטכנולוגית. מיכשור רפואי, תרופות, שירותים רפואיים, מרפאות, בתי חולים – כל אלה חווים פריחה טכנולוגית מרגשת. ישראל עצמה היא Beta Site מעולה לבדיקות ופיתוחים רפואיים, וכמובן שה'סטארטאפ ניישן' גם הפכה למעצמה של פיתוחים רפואיים שמכוונים לכל העולם.

יש לא מעט אתגרים שיווקיים העומדים בפני הארגונים והחברות העוסקות בפיתוח מוצרים ושירותים בתחומי הבריאות. שני אתגרים עצומים במיוחד הם הרגולציה והקושי באיתור קהלי היעד.

הרגולציה

בעולמות המדיקל והפארמה יש הרבה מאוד מגבלות על מכירה ועל שיווק. והן שונות ממדינה למדינה. מה מותר להגיד ומה אסור. היכן מותר לפרסם. אילו אזהרות צריך להוסיף. למי אפשר לפרסם. ובעיקר – למי לא. בזמן שמותגים וחברות בתחומים אחרים מוגבלים רק בגבולות הדמיון, בתחומי הבריאות הגבולות הדוקים במיוחד, ומצריכים הבנה, ויצירתיות בפניה לקהלי היעד הנכונים, ואלה שמותר לפרסם להם.

28_10_2

קהלי היעד – מצומצמים וקשים להשגה

קשה מאוד לאתר ולפנות אל קהלי היעד בעולמות הרפואה. הפנייה עשויה להיות רק למטופלים במחלה או ליקוי בריאותי מסויים, או לרופאים (וגם אז – לרוב בתחום התמחות מיוחד), או אולי למנהלי רכש בארגונים רפואיים או טכנאים מומחים – ולשלושת האחרונים מדובר בכלל בפניה מקצועית, ואז צריך לנסות ולהגיע אל קהל היעד באתרים מקצועיים או בפילוחים הנכונים בלינקדאין.

עולם השיווק הדיגיטלי מציע הרבה מאוד דרכים – חכמות יותר וחכמות פחות, להגיע אל קהלי היעד עם המסר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.

רופאים, מטופלים, מנהלי רכש בארגונים רפואיים, וכל שאר ההתמחויות הרפואיות – הם כולם בני אדם. הם גולשים באותן הרשתות, מכלים את זמנם במרבית האתרים שכולנו מכלים את זמננו בהם. 'השכל השיווקי' מגיע בצורת הפניה, ובשליפת האנשים הנכונים, ממש כמו שליפה של מחט רפואית מערימת שחת – גם במקומות שהם מבלים בהם כמו כולנו, וגם במקומות הייעודיים להם ולהן.

אחת הדרכים הטובות להגיע אל אותם אנשים היא באמצעות 'שיווק באמצעות תוכן'. באנגלית – Content Marketing, אחד הטרנדים הבולטים בעולם השיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות, ואחד שמציע ערך רב גם למפרסמים וגם לצרכנים (בעולמות ה-B2C וה-B2B כאחד).

28_10_03

בשיווק באמצעות תוכן אנחנו יוצרים עבור מפרסמים פיסות תוכן כתוב או מצולם, רלוונטיות לקהלי היעד.

התוכן צריך להציע ערך לקוראים או לצופים בו. הוא יכול להסביר על דרכים להקל על בעיה בריאותית, או להציג מוצר או שירות ספציפיים, או ללמד אנשי מקצוע על הפיתוחים בתחום.  את אותו התוכן אנחנו מקדמים במקומות הנכונים – ניוזלטרים, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר (בעיקר ארה"ב), אתרים בארץ ובעולם המתמחים בידע רפואי, ובאמצעות פלטפורמות כגון Outbrain ו-Taboola (הן בין הגדולות במגרש של ה"אולי יעניין אותך לקרוא גם…" – ההצעה לקריאה נוספת, המצויה מתחת לכל כתבה שתקראו היום באינטרנט).

סרטונים נוכל לקדם ביוטיוב, בגוגל, בפייסבוק, בלינקדאין ובשלל אכסניות מפוארות (מ-Ynet בישראל ועד שלל אתרים בחו"ל, מקצועיים וכלליים).

מאמר מקצועי לקהל מקצועי – נקדם בניוזלטרים, גוגל, לינקדאין ואתרים המתמחים במקצוע.

מאמרים לקהל הצרכנים הסופי – נכוון לנישה הרלוונטית בשלל הפלטפורמות, ונשתמש ביכולות פילוח מדויקות ויכולות קריאייטיב חכמות, שמטרתן לוודא שהקהל הסופי הוא שקורא את המאמר שלנו.

ממש כמו את המאמר הזה.

 

אנחנו מתרגשים לקרוא על ההתקדמות בעולם הבריאות הדיגיטלית.

יש שאלות? צרו עימנו קשר בטופס, או במייל:

Kesher@splashing.co.il