הגיע היום הגדול – האירוע מתחיל. איך תקדמו אותו בסושיאל? מה צריך לעשות קודם? מה צריך לעשות במהלך האירוע? איך תעשו את זה נכון ומצוין?

אורן חנקין, מנהל תוכן 'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם'

אם אתם כמוני, אחת הסיבות שאתם עוסקים בשיווק דיגיטלי היא שאתם לא אוהבים להתרחק מהמזגן ומהאור המנחם של מסך המחשב. הקיץ הישראלי הוא לא תקופה סימפטית להתרוצצות בפומבי, וגם שאר התקופות הישראליות בעצם, כך שתפקיד שאפשר לעשות על הצד הטוב ביותר גם תוך כדי ישיבה מתמדת הוא מושלם עבורי, וכזה בדיוק הוא שיווק דיגיטלי. לפחות ברוב המקרים.

אבל מדי פעם, יקרה משהו משונה – אחד הלקוחות שלכם יחליט שהוא לא מסתפק בישיבה במשרד, ושהוא רוצה לעשות דברים מחוץ למשרד. נניח, בחלל כנסים כלשהו, או אולם הרצאות. במקרים כאלה, יכול להיות שתחליטו שזו היא חובתכם המקצועית להצטרף ללקוח שלכם, כדי לסייע לו לתעד ולהפיץ את הידיעה על הפעילות החוץ משרדית שלו. איך כדאי להתכונן? מהי הדרך הכי טובה לקדם אירוע מהשטח? איך לוודא שכולם מפיקים ערך מקסימלי מהאירוע בזירה הדיגיטלית?

הטיפים הבאים נכתבו ביזע, על גבי קבלות של חניון גני יהושוע.

תכנים כתובים מראש – תכתבו פוסטים וציוצים מראש, גם אם אתם בטוחים שהכול ישתנה בשטח, לפחות תדעו מהו התוכן שאתם רוצים להעלות. תבדקו מראש שמות ותפקידים מלאים של מרצים, אורחים ואנשי מפתח באירוע, למקרה שתצטרכו להזכיר אותם, ותדעו מהם המסרים העיקריים שחשובים ללקוח. זה יחסוך לכם זמן רב במהלך האירוע.

קידום ממומן – במידה ואתם מתכוונים לקדם תכנים ביום האירוע, כדאי במקרה הזה כדאי להכין הכל מראש – קמפיינים וקהלים מסודרים, שיאפשרו לכם רק לעדכן קופי ולהשיק את הקמפיין. זה הזמן לקדם תכנים לקהלים רחבים יותר מהרגיל, גם כי התכנים החיים מהשטח יהיו מעניינים וסקסיים יותר מהרגיל, וגם כי הזמן האפקטיבי לקידום קצר יותר מהרגיל.

בדיקת ציוד – וודאו שיש לכם את היכולת הטכנית לעשות את כל מה אתם מתכננים. עדכנו את אפליקציות הפייסבוק והטוויטר, בדקו שאתם יכולים לפרסם את צילום ה-Live שתכננתם, שאתם מחוברים ליוזרים הנכונים, שיש לכם את כל הסיסמאות הרלוונטיות ושאתם אורזים את כל המטענים שאתם צריכים כדי לתפקד ביום האירוע. זה נורא כשאתם לא יכולים להעלות את הפוסט שתכננתם רק כי נגמרה לכם הסוללה בנייד, או כי אתם לא יודעים את סיסמת ה-Wifi של הכנס.

ערך לקוראים – תעזרו לאוהדים בעמוד ולעוקבים בטוויטר להבין מה הם מפספסים אם הם לא הגיעו לאירוע. תמצאו את הציטוט הנכון, או את הבשורה, שתגרום לאנשים לרצות להיות שם אתכם, או לחלופין, לשמוח שנחשפו לתכנים שלכם והתעדכנו במה שקרה גם אם לא יכלו להגיע לאירוע. הרבה מהעבודה שתעשו מראש תלויה ביכולת שלכם להפיק את המסרים האלה מהאירוע. וודאו שאתם יודעים איפה להיות ועם מי לדבר – מפיק, איש יח"צ, מרצה או מנהל שיווק – כדי לייצר את התכנים האלה.

היום שאחרי – וודאו שאתם אוספים את האינפורמציה והתכנים החשובים כדי להמשיך להפיק את הערך מהאירוע גם בימים שאחריו. אספו תמונות, סרטונים וציטוטים שישמשו אתכם לקדם את האירוע לאחר שיסתיים, וגם בחודשים שאחריו. יש הרבה קמפיינים ופוסטים עתידיים שיכולים להתבסס על מה שנוצר או תועד באירוע, אתם שם כדאי לוודא שהם נשמרים עבור הדורות הבאים.

הרבה מהערך שאתם והלקוחות שלכם תפיקו מהאירוע תלוי בעבודת ההכנה שתעשו בימים ובשבועות שלפניו. הטיפים הללו יעזרו לכם להתכונן, וכאמור, נכתוב לאחר לא מעט אירועים בהם הכול תוקתק עד הפרט האחרון, או לחלופין, השתבש לחלוטין.

בהצלחה! ואל תשכחו לשמור קבלות של מוניות.

נשמח לענות לכל שאלה. צרו קשר בטופס או במייל:

kesher@splashing.co.il

או השאירו פרטים: