בוריס שורפ וניצן אמיתי, ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם

וובינרים הם אחד הכלים המשמעותיים ביותר בעולם הדרכות הפארמה והרפואה. בזכות הוובינרים תוכלו לחסוך במשאבי כסף, זמן ונסיעות, ותוכלו להעביר הדרכות בקלות ויעילות לקבוצות של רופאים מכל העולם.

וובינר מוצלח תלוי במספר גורמים: הפלטפורמה, התוכן והמציגים עצמם. מספר דברים יוכלו לשדרג את הוובינר שתערכו:

  1. המעטפת: ההזמנה שתשלחו במייל צריכה להיראות טוב ולהיות מושכת. לעיתים ההזמנה היא שתקבע האם לאחר יום ארוך במרפאה, הרופא יירשם לוובינר או יעדיף לצפות בנטפליקס. באותה נשימה נזכיר כי חשוב גם לשלוח אימייל מעוצב לאחר הוובינר עצמו, עם תודות, סקר שביעות רצון, והפניה לחומרים נוספים. האינטראקציה סביב הוובינר מאפשרת לכם ליצור Engagement עם הרופאים.
  2. נוחות וגישה: יש לא מעט פלטפורמות שיכולות לסייע בהפקת וובינר. לקהלי יעד של רופאים, המאופיינים בחוסר זמן, ובחשד טכנולוגי, מומלץ שתאתרו פלטפורמות שהן הקלות ביותר לשימוש. לאו דווקא המתוחכמות ביותר יסייעו במקרה הזה (נוכל להמליץ על פלטפורמות באופן אישי). כדאי שתדעו מראש שהצפיה בוובינר תהיה נוחה בעיקר במחשב הנייח או הלפטופ. קשה לצפות בריכוז בוובינר במובייל (אם כי רופא שירצה לעשות זאת יוכל כמובן לצפות גם במכשיר הסלולרי שלו).
  3. סביבה: מוצאים מקום מתאים – ראשית, שימו לב שאתם נמצאים בסביבה שקטה עם אקוסטיקה טובה. בנוסף, מומלץ לקיים את הוובינר בסביבה שקטה ונטולת רעשי רקע ככל הניתן, שאינה קרובה לחלונות, דלתות או מרפסות. לא כדאי שתהיה סירנה של אמבולנס ברקע בדיוק כשתגיעו לפאנץ'. חפשו חדר מואר מאוד, עדיף באור טבעי, ובדקו שהתאורה לא מסנוורת את המציג\ה או מבהירה את הרקע.wrong
    Right
  4. מצטיידים היטב: מארגנים את כל העזרים – אנחנו ממליצים להעביר וובינרים ממחשב נייח או לפטופ ולא ממכשיר סלולרי, ולוודא שיש מצלמת רשת ומיקרופון באיכות טובה. הכי חשוב – אינטרנט מהיר! אין דבר מתסכל יותר מלראות וובינר שבו ההרצאה נתקעת ולא שומעים את הרופא. כדאי שתתחברו לקו רשת או לחילופין תוודאו שה- Wi-Fi תקין ועובד לפני תחילת הוובינר. שימו לב גם למיקום של המצלמה, היא צריכה להיות בגובה העיניים של המציגים. לפני הוובינר מומלץ לעשות בדיקת ניסיון דרך הפלטפורמה שלכם כדי לוודא שהתמונה נראית טוב, הקול ברור והסרטון לא נתקע.wrong2
    righ1
  5. הדברים החשובים באמת: הנחיה ותוכן – בתחילת הוובינר כדאי להציג את עצמכם ואת הנושא ואז להסביר איך עובדת הפלטפורמה. כלומר להגדיר נהלים לגבי דיבור, מיקרופונים, שימוש בצ'אט, הקלטות ועוד… זכרו שהוובינר תחום בזמן ולכן כדאי לסדר בכתב ובראשי פרקים את כל הנושאים בהם הוובינר יעסוק ולהקצות זמן ייעודי לכל נושא. ציינו שיהיה זמן לשאלות בסוף ושכל מה שלא יענה במהלך הוובינר, ייענה במייל לאחר מכן.
  6. סיכומים: תגובות, שיפורים ועדכונים – מכל וובינר אפשר ללמוד על הצרכים של הקבוצה, על האופן שבו התוכן עבר וכן כיווני תוכן להמשך הדרך. לאחר כל וובינר בקשו תגובות מהמשתתפים על ידי שאלות קצרות במייל. בנוסף, תוכלו להוציא ממרבית הפלטפורמות הטכנולוגיות נתונים המעידים על מידת העניין בנקודות שונות במהלך הוובינר ולבחון מי היו המשתתפים הקשובים, מתי הקהל הלך לאיבוד ועוד.
  7. זמינות ותמיכה! – אחד הדברים הקריטיים בארגון של וובינר הוא התמיכה. כשיש אדם מאחורי הקלעים עם יד על הדופק, שמעניק סיוע ותמיכה טכנית, המשתתפים מרגישים יותר מחויבות לקחת חלק פעיל בוובינר. ניתן להעניק תמיכה על ידי מענה מיידי לשאלות, עזרה טכנית ופתרון תקלות באופן מהיר ויעיל (בטלפון, במייל ובווטסאפ). המשתתפים ירגישו שאינם רק עוד מייל ברשימת תפוצה כללית, אלא שיש אדם בצד השני שמעוניין שהם יהיו חלק מהוובינר ומלווה אותם מא' עד ת'.

הוובינרים מחברים בין האנשים הנכונים, בנוחות ובמקצועיות. נשמח לדבר עמכם.ן ולסייע לכם ליצור וובינרים מקצועיים ומצליחים. השאירו פרטים או שלחו מייל ל: kesher@splashing.co.il.