מדוע מנהלי השיווק יהפכו לגורם החזק ביותר בארגון בעתיד הקרוב?
שיווק מבוסס נתונים! Data Based Marketing!

מאת: אייל מרקוס, מנכ"ל ספלאש

מחלקת השיווק הופכת ליותר ויותר משפיעה בארגונים. התחזיות גם מראות שמחלקת השיווק תשפיע עוד יותר ותיהפך לצוות החזק ביותר והמשפיע ביותר בארגונים העסקיים (והחברתיים). הקטליזטור המרכזי הוא נושא הדאטה.

מדוע הדאטה?

כי באמצעות Data אפשר לקבל החלטות נכונות יותר.

באמצעות הדאטה אפשר לקבל החלטות מושכלות המבוססות על נתונים מהשטח, נתונים אמיתיים, ולא על סמך תחושות בטן או המוח היצירתי של איש השיווק.

באמצעות הדאטה אפשר לקבל החלטות בזמן אמת ולעשות שינויים מעכשיו לעכשיו.

באמצעות הדאטה אפשר להפוך את השיווק בארגון לממוקד לקוח באמת.

כלומר: באמצעות הדאטה אנחנו יכולים להשפיע על העסק והארגון עצמו. מדאטה שיווקית אפשר לגזור מגוון רחב של תובנות על הלקוחות גם בעולמות ה-B2C וגם בעולמות ה-B2B. תובנות לדוגמא (ואלו רק טעימה, על קצה המזלג, של התובנות שניתן לגזור):

  • מאילו יתרונות של המוצר שלכם הם מתלהבים באמת?
  • האם הלקוחות מושפעים ממחיר?
  • אם תציעו הנחה של 10% – האם זה ישפיע על החלטת הלקוח לרכוש? ואם תציעו 25%?
  • האם יש חודשים שבהם הלקוחות שלכם נוטים לרכוש יותר (ושוב, תובנות אלו מתאימות גם לעולמות ה-B2C וגם לעולמות ה-B2B)?
  • איזה כאב ראש אתם חוסכים ללקוחות באמת?
  • אם אתם ארגון B2B – האם יש הבדל בין הסמנכ"ל R&D בארגון שאתם פונים אליו לבין המנמ"ר?

אינספור שאלות מרכיבות תובנות על לקוחות בעולם ה-B2B וה-B2C, ועם אלה אפשר ללכת לכל הנהלת הארגון – להנהלה הבכירה, לפיתוח העסקי ולאנשי המכירות, ולהחליט כיצד לשנות את תמהיל השירותים והמוצרים.

וכך – מחלקת השיווק משפיעה על תמהיל המוצרים והשירותים כולו. וכך יהפכו מנהלי השיווק לגורם החזק, או אחד החזקים בארגון.

רוצים עוד פרטים? שלחו לנו מייל ל- kesher@splashing.co.il

או השאירו פרטים: