אייל מרקוס, מנכ"ל 'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם' 

תקנות ה-GDPR האירופאיות נכנסות לתוקף בסוף החודש. הן הולכות להשפיע על כל עתיד הפרסום והשיווק בדיגיטל. תוכלו לקרוא עליהן כאן, ועל ההשפעה על פייסבוק כאן, ועל לינקדאין כאן. התקנות לא רק מורכבות, אלא גם מציבות סיכון עצום – קנס של עד 4% מהמחזור הגלובלי השנתי או 20 מיליון יורו, למי שנתפס ומוכח כי הפר את התקנות. זה לא מעט, ואפילו הרבה מאוד.

אז העתיד הקרוב משתנה ממש ברגעים אלו, אבל…מה הולך להתרחש עם העבר? מה עם כל רשימות התפוצה שכבר אספתם? מה עם הרשימות שאתם מדוורים באופן שוטף? האם צריך לזרוק את הכל לפח? האם צריך לזרוק רק את הרשומות האירופאיות לפח?

התשובה היא שייתכן שלא!

התקנות רלוונטיות רק למדווררים הגרים באירופה. כלומר, כל רשומה שלא דרה באירופה, התקנות לא חלות עליה. ולגבי הרשומות האירופאיות הקיימות – לפי התקנות החדשות כל מדוורר חייב היה לאשר שהוא רוצה לקבל דיוור.

במידה והרשומות שיש לכם במאגר המידע אישרו במפורש לקבל דיוור (לא אישור אמורפי לקבלת פרסום, אלא אישור לקבלת דיוור – כמו למשל – אם הם השאירו פרטים כדי לקבל מכם ניוזלטרים), ויש לכם את התיעוד לתאריך שבו הם נרשמו או אישרו (בהנחה שתוכלו להראות שהנוסח אז הבהיר במפורש מה הם אישרו) – אזי הרשומות הללו כשרות לדיוור.

אלה חדשות טובות מאוד, מאחר שבלא מעט פלטפורמות לדיוור יש רישום מדויק מתי נמען אישר להשתמש בפרטיו האישיים לצרכי דיוור.

במידה ואין לכם תיעוד שכזה – אסור יהיה לכם לדוור ללקוחות אירופאיים.

כמובן שכאן שוב המקום לסייג הסתייגות חוקית ולומר שאיני עורך-דין, ושהעיצה אינה משפטית, וחובה עליכם להתייעץ גם עם עורכי הדין שלכם. תוכלו למצוא מאמרים נוספים בנושא ברחבי הרשת, ובמיוחד בפלטפורמות הדיוור השונות.

 

שאלות בנושא GDPR או החיים עצמם? נשמח!

kesher@splashing.co.il