אמיר זלוטניק, 'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם'

לא נפתיע אף אחד אם נאמר שלינקדאין היא הפלטפורמה המובילה בימינו בשיווק לקהל B2B בישראל ובעולם. הרשת העסקית תמיד משכה אליה אך ורק קהל מקצועי, ובמשך שנים שימשה בעיקר למטרות חיפוש עבודה או מציאת עובדים. התמונה השתנתה אחרי הרכישה של מיקרוסופט, והירידה בקרנה של המתחרה בכחול.

בחודשים האחרונים עקב תקנות ה-GDPR הפך הטירגוט בעולמות ה-B2B לקשה הרבה יותר והפכו פלטפורמות אחרות לפחות יעילות (בין היתר מאחר שהתקנות מנעו מהמפרסמים לפרסם לפי מגוון תחומי העניין המתאימים לעולמות ה-B2B, והטילו הגבלות חדשות בטעינת נתונים של קהל פוטנציאלי).

תעשיית המדיקל בלינקדאין

כיום מונה תעשיית המדיקל בישראל כחמישים אלף משתמשים בלינקדאין, רובם בכירים בתעשייה ומתוכם מעל ל-4,000 רופאים. מה לגבי המספרים ברחבי העולם? אפילו יותר מרשימים: באירופה ישנם מעל 4 מיליון אנשים בתעשיית המדיקל ובארה"ב לבדה נמצא קרוב ל-10 מיליון.

מספר המשתמשים הפעילים בתעשיית המדיקל בלינקדאין ברחבי העולם:

1

 

אנחנו מבינים שלפחות חלק מהקהל שלנו שם. אך איך נגיע אליו? בעוד פחות מעמוד תגלו!

בשנתיים האחרונות עוברת מערכת הפרסום של לינקדאין מתיחת פנים רצינית ומציעה לנו  מגוון פילוחים רחב על מנת שנוכל להגיע אל קהל היעד שלנו כגון: תפקיד, דרג, גודל ארגון ומגוון רחב של פילוחים נוספים, דבר שלא ניתן לעשות באף פלטפורמה אחרת. אל האנשים הללו נוכל לפנות במספר צורות שונות שמציעה לנו לינקדאין:

  • פנייה במודעה (בדומה למודעות בפייסבוק)
  • InMails – הודעה שמגיעה לתיבת ההודעות של הנמען ונראית כמו פנייה אישית
  • מודעת קרוסלה
  • סרטוני וידאו.

כל השיטות הללו מאפשרות לנו לא רק להגיע אל הקהלים מתעשיית הבריאות אלא להתאים מודעות שונות, לתחום התמחות ספציפי בתוך התעשייה. בואו ניקח לדוגמא קמפיין עם שני סוגי פנייה, הראשונה לרופאים בישראל והשנייה למנהלים מחלקות, מרפאות וכו…

רופאים

דרך מערכת הפרסום של לינקדאין נתחיל בלהכניס "טייטלים" שונים של רופאים (איור 1) וכמובן במיקום גיאוגרפי להכניס רק את ישראל והנה קיבלנו במערכת 4,000+ בעלי תפקיד רלוונטיים (איור 2)

 

איור 1

2

איור 2

3

מנהלי מחלקות, מרפאות וכו'

את הטירגוט הנ"ל ננהל אחרת. נתחיל כרגיל עם מיקום גיאוגרפי, לאחר מכן נטרגט את תעשיית בתי החולים, לאחר מכן נבחר אנשים שעובדים בתחום הבריאות בתוך הארגון (Function) ולבסוף נבחרים רק מנהלים בעלי דרג בכיר (איור 3). המערכת תראה לנו שאנו מטרגטים 1,000+ בעלי תפקידים (איור 4).

 

איור 3

4

איור 4

5

כל מה שנותר לנו כעת הוא להתאים קריאייטיב מתאים לכל סוג קהל ואנחנו מוכנים.

יצאנו לדרך, הקמפיין באוויר, ועכשיו הגיע הזמן לבדוק מי ראה את המודעה שלנו. מערכת הפרסום של לינקדאין מאפשרת לנו לראות פילוחים על פי תעשיות, בעלי תפקידים, גודל הארגון ועוד, כל מה שצריך זה להיכנס ללשונית "Demographics" ושם ניתן לפלטר פי סוג הפילוח אותו תרצו לראות.

 

לסיכום, לינקדאין היא פלטפורמת חובה לכל מי שמשווק לעולם ה-B2B.  היא נותנת לנו יכולות טירגוט אשר מתחרותיה לא מסוגלות לתת, היא מאפשרת לנו גם להגיע עם מסרים ספציפית לקהלים בתחום הבריאות ונראה שכרגע, המגמה היא לחיזוק הבידול בינה לבין המתחרות והגדלת היתרון שלה בהגעה לקהלי ה-B2B.
במאמר הראתי מעט מן האפשרויות הרבות שכלי הפרסום של לינקדאין נותנים לנו על מנת להגיע לקהלים הללו. אז זכרו, הקהל שם והוא מחכה לכם!

 

השיווק הדיגיטלי מאפשר להגיע לאנשים הנכונים, בזמן הנכון ובמקום הנכון. נשמח לדבר עמכם ועמכן על פעילויות דיגיטליות.

השאירו פרטים או שלחו מייל ל: kesher@splashing.co.il