בוריס שורפ, CTO, 'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם'

גוגל הודיעה למפרסמים על 2 פיצ'רים חדשים שיעזרו למפרסמים להתכונן טוב יותר לתקנות שמלוות את הרגולציה: הפיצ'ר הראשון ששמו Data retention, זמין כעת ונותן שליטה על משך תקופת שמירת המידע של האנליטיקס בשרתים. הבחירה היא בין תקופה של 14 / 26 / 38 / 50 חודשים, אך ניתן יהיה גם לבחור שהמידע לא יפוג בכלל. מדובר בבשורה חיובית לארגונים שנדרשים לעמוד ברגולציה, ובפיצ'ר שיעזור למפרסמים לעקוב בקלות אחרי פרק הזמן שבו המידע נשמר. ערך מוסף? בוודאי שיש: ניתן יהיה לשקף את המידע ללקוחות במידת הצורך כדי לקבל את הסכמתם לשמירת המידע עליהם, כפי שהרגולציה מחייבת.

הכלי השני, ששמו User deletion tool, יושק בקרוב וכשמו כן הוא – כלי המאפשר לכל משתמש בפלטפורמת האנליטיקס למחוק את המידע המזוהה עם משתמש ספציפי (למשל ברמת ה-Site visitor). פרטים נוספים על כך בקרוב. סביר להניח שזהו אינו המייל האחרון שנקבל מגוגל במסגרת ההכנות לרגולציה המתקרבת.

נמשיך לעקוב ולעדכן.

 

לכתבות הקודמות בסדרה:

מאמר מס' 1: איך ישפיע הGDPR על השיווק הדיגיטלי בישראל?

מאמר מס' 2: ה-GDPR – איך זה הולך להשפיע על עולם השיווק בישראל?

מאמר מס' 3: מה יקרה כשה-GDPR יפגוש את הפרסום בלינקדאין?

מאמר מס' 4: הזעזוע שעובר הפרסום בפייסבוק – פרשנות