רבים טוענים שהכניסה של עולם ה’שיווק מבוסס DATA' מבשרת על קץ הקריאטיביות. ואנחנו? טוענים ממש ההיפך. ההסבר – בכתבה.

בוריס שורפ,  'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם'

יש שיטענו שהדאטה "מכריחה" אותנו לדבוק בנתונים ומספרים בלבד. הרי אם נסתמך רק על הנתונים שבידינו – נצליח, לא? אנחנו משקיעים אחוז ניכר מהיום שלנו לאיסוף נתונים, עיבוד מידע, מחקר ואנליטיקה, שמתוך כל אלה, אנו גוזרים תובנות רלוונטיות עבורנו ועבור הלקוחות שלנו וכל המידע הזה? דאטה. האם זה בהכרח אומר שההצלחה של הפעילות או הקמפיין הבא שלנו תלויה רק בהתמקדות שלנו בנתונים? ואם כן, האם זה יבוא על חשבון הקריאטיב? או בפשטות:
האם זה אומר שהדאטה שברשותנו בעצם מגבילה לנו את היצירתיות? לא בהכרח.

 

יש לכך 3 סיבות עיקריות:
1. מסקנות ותובנות – אנחנו יודעים מה עבד לנו הפעם > בואו נראה איך הופכים את זה ליותר טוב בפעם הבאה. לכל פעילות או קמפיין יש את המסקנות שמתלוות להן. אנחנו רואים מה עובד ולומדים מזה לפעמים הבאות. אבל – זה לא בא על חשבון מה שכבר ידענו. המידע הזה רק מתווסף למידע שכבר יש לנו ואינו מחליף אותו – כך נפתחות בפנינו אפשרויות חדשות ורחבות יותר של קריאייטיב.

2. טכנולוגיה – הכלים הטכנולוגיים שאנחנו משתמשים בהם מתפתחים, הקהלים שלנו מתפתחים איתם ועוברים מפלטפורמה אחת לאפליקציה אחרת וכן הלאה. מה זה אומר מבחינתנו? כל פלטפורמה דורשת קריאייטיב שונה ברמת העיצוב, ברמת הקופי וברמת האפיון הראשוני. הטכנולוגיה "דורשת" מאיתנו לחדש קריאייטיב, בכל קמפיין מחדש.

3. המסע של הלקוח – אנחנו יודעים על הלקוחות שלנו יותר מבעבר. הרזולוציות של היום מאפשרות לנו לרדת נמוך יותר, מ"קהל יעד" ל"לקוח" ברמה אינדיבידואלית ולראות מה תפס אותו, איפה, מה גרם לו להגיב יותר ומתי, באמצעות איזה מכשיר וכד'. כל זה מאפשר לנו להיות קריאייטיבים בכל שלב במסע של הלקוח, בכל פלטפורמה, בכל זמן ובכל מיקום שבו הוא נמצא.

השורה התחתונה ברורה:
דאטה, ממוקדת ככל שיהיה, לא תוכל לשרת אותנו בצורה הטובה ביותר ללא קריאטיב שיפלפל ויעצים את מה שאנחנו יודעים שעובד, וקריאטיב, לא משנה כמה יצירתי וחדשני, לא יעבוד בצורה הכי טובה ללא דאטה.
האחריות שלנו בכל הסיפור הזה? לנתח, להסיק, לזהות מגמות ולהישאר עם האצבע על הדופק ולראות איך, עם כל הדאטה שיש לרשותנו, מצליחים לחדש קריאטיבית, להגיע לביצועים שגורמים לכולנו לישון טוב יותר בלילה ולהיות צעד אחד לפני השאר בתהליך.

נשמח לענות לכל שאלה. צרו קשר בטופס או במייל:

kesher@splashing.co.il

או השאירו פרטים: