ורד שטטלנדר, מנהלת מדיה חברתית, 'ספלאש – שיווק דיגיטלי חכם'

לפני כשנה, בעת שוטטות חסרת תכלית בדף החיפוש באינסטגרם שלי, נתקלתי בתמונה של דמויות מאוירות ששבו את ליבי, ומיד נכנסתי לחשבון שממנו הגיע הפוסט המופלא. החשבון, ששייך לעסק של אמנית עצמאית, הפך לחלק מסדר היום האינסטגרמי שלי. ביקרתי בו תכופות, ותוך ימים ספורים החלטתי לפנות לאותה אמנית על מנת לבקש שתאייר את ההזמנות לחתונתי המתקרבת. זה לא נגמר שם. בהמשך, כלקוחה המסורה שאני, ביקשתי להזמין ממנה איורים שיעטרו את קירות ביתי. וכך הלאה, בכל פעם שאדפדף באפליקציה ואתקל בתכנים מעוררי ההשראה שהיא מעלה, אקבל עוד ועוד רעיונות לשילוב המוצרים שלה בחיי.

כמוני – העוקבים באינסטגרם לא יקנו תוכן שיווקי. התוכן צריך להיות כמה שיותר כן, אותנטי ומעורר השראה כדי להטריח אנשים ללחוץ על כפתור ה-Follow בחשבון שלכם. ועוד מעט נבין בהרחבה מדוע זה חשוב.

האלגוריתם של אינסטגרם In a nutshell

פוסטים חדשים שמועלים, מוצגים לכ-10% אחוז מקהל העוקבים של החשבון. אינסטגרם מודדת את רמת המעורבות של האחוזים הללו בפוסט (לייקים, תגובות, שיתופים, הורדות ואפילו אורך זמן השהייה מול הפוסט), ומשווה אותה לרמת המעורבות בפוסטים קודמים של החשבון, שעלו בימים ובשעות דומים.

אם רמת המעורבות נמוכה מהממוצע – הפוסט יופיע אצל אחוז נמוך יותר מקהל העוקבים של החשבון, וכמו כן יופיע בתחתית דף הבית שלהם.

אם רמת המעורבות גבוהה מהממוצע – הפוסט יופיע לאחוז גבוה יותר של עוקבים, ובמעלה דף הבית שלהם – מה שיגביר את הסיכוי לחשיפה גם בחשבונם של אנשים אחרים שעדיין לא עוקבים אחר החשבון המדובר. זכרו שחשבון שיש בו מעורבות גבוהה, נחשב לחשבון בעל תוכן איכותי ובעל ערך לקהל העוקבים.

כללי אצבע לניהול החשבון שלכם

  • אינסטגרם מגבילה חשיפה של חשבון על בסיס המעורבות של אותו החשבון. כלומר, לא רק המעורבות של העוקבים שלכם חשובה – אלא גם המעורבות שלכם! ענו לתגובות בפוסטים שלכם, ומומלץ לעשות זאת עד 60 דקות מרגע עליית התגובה. כמו כן, מומלץ שלא להגיב בפחות מארבע מילים, אלא ביותר, על מנת שהתגובה תיצור שיח, שייחשב כמעורבות. בהקשר זה כדאי לדעת, שסטוריז של חשבונות שלהם יש מעורבות עם חשבונות אחרים, יופיעו ראשונים אצל החשבונות האחרים.
  • מומלץ שלא להשתמש ביותר מחמישה האשטגים. כמות גבוהה מדי של האשטגים בכותרת של פוסט, עלולה להביא את האלגוריתם למסקנה שהחשבון שלכם הוא לא אותנטי, מה שעלול לגרור למצב של Shadow banning – שבו החשבון חסום ללא ידיעת בעל החשבון. מאותה סיבה, רצוי להשתמש בהאשטגים שונים, ולא לחזור על אותו האשטג שוב ושוב. אציין שזו תהיה טעות, לחשוב שיעזור להשתמש בהאשטגים דווקא בתגובה, במקום בכותרת של הפוסט.
  • מעקב אחר האשטגים הוא פונקציה חדשה באינסטגרם, שתטיב מאוד עם סיכויי החשיפה של החשבון שלכם. מעבר לכך שעוקבים אחר האשטגים מסוימים, יוכלו להגיע בעזרתם לחשבון שלכם אם תשתמשו בהשאטגים המסוימים האלו, יש האומרים שמעקב שלכם – בעלי החשבון, אחר האשטגים, יגדיל את סיכויי החשיפה של החשבון שלכם.
  • שתפו פעולה עם עסקים או עמודי אינסטגרם שמשלימים את התחום שלכם – חשבו על דרכים יצירתיות לשתף פעולה עם הסוכנות, החברה או איש המקצוע שאיתו אתם עובדים או שמקושר לתחום שלכם, על מנת להגיע לקהל יעד דרך תחומים משותפים. לדוגמה, באמצעות תיוגים הדדיים, ריפוסט ועוד.

אינסטגרם טומנת בחובה עולם נפלא של אפשרויות שיווקיות במרחק הקלקה, רוצים לגלות אותן? דברו איתנו:  kesher@splashing.co.il